Cara aktifkan kad ATM untuk penggunaan antarabangsa - OhVacay.Com

Cara aktifkan kad ATM untuk penggunaan antarabangsa


Mungkin ada yang bertanya:

Penting ke bawa kad ATM semasa bercuti?


Bagi saya, Ya, kad ATM penting untuk dibawa semasa bercuti di luar negara kerana kad tersebut merupakan antara penyelamat apabila berlaku kecemasan yang memerlukan anda mengeluarkan atau menggunakan duit dalam jumlah yang besar. Ini kerana, selain menggunakan kad kredit (sekiranya anda) anda juga boleh menggunakan kad ATM sekiranya berlaku sebarang kecemasan. Namun begitu, kad tersebut tidak mempunyai apa-apa fungsi sekiranya anda tidak mengaktifkannya.

Untuk makluman anda, kad ATM anda perlu diaktifkan fungsi penggunaan luar negara sebelum membolehkan anda menggunakannya. Mengikut pengalaman, saya hanya aktifkan kad tersebut untuk tarikh saya berada di luar negara sahaja. 

Sekiranya anda mendaftar kad ATM anda untuk penggunaan atas talian (online), maka anda boleh mengaktifkannya secara online sahaja. Berikut saya kongsikan cara mengaktifkan kad ATM CIMB untuk penggunaan luar negara secara atas talian.

Cara aktifkan kad ATM CIMB untuk penggunaan antarabangsa

1- Login akaun bank anda
2- Klik Setting
3- Klik "card services"
4- Pilih "Oberseas spending and withdrawal"
5- Klik nombor kad
6- pilih jenis pengaktifan - Sementara atau kekal
7- Masukkan tarikh mula dan tamat
8- Selesai isi,klik submit
9- Klik "request TAC"
10- Masukkan nombor TAC dan klik "submit"
11- Selesai



Cara aktifkan kad ATM untuk penggunaan antarabangsa Cara aktifkan kad ATM untuk penggunaan antarabangsa Reviewed by Lah Mohd on 08:09:00 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.